Ny Build og mer!

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av Eirik, 26 Nov 2017.

By Eirik on 26 Nov 2017 kl 20:01
  1. Eirik

Eirik Landsfader
    Medeier

Ble medlem:
    31 Jul 2013
    Likte mottatt:
    868
    Heisann spillere,

Vi har da endelig fått på plass en splitter ny oppdatering som vi håper dere kommer til å like!

IP: mc.spillere.no
    Dato: fredag 1. desember kl. 18:00

Ny build

Dette er en splitter ny byggeverden med noen få nye kommandoer og funksjoner vi håper dere vil sette pris på.

Ny kommando /bekjent - dine bekjente kan plassere blokker på dine blokker, men kan ikke åpne kistene dine eller ødelegge dine blokker.

Mobspawnere i Build
    Som tidligere vil det være monstre i Nether og The End, men i tillegg til det vil monstre spawne fra alle mobspawnere. Du tar skade av monstre i vanlig verden også, MEN monstre spawner kun fra aktive mobspawnere i vanlig verden, så du kommer ikke til å møte på mange mobs.
    Størrelsen på biomes er litt større enn standard, og vi har skrudd opp antall genererte mobspawnere litt.

Ny pyramide
    Kos deg ved å delta i Spleef og nye konkurranser som Electric Floor, Båt-race & Wipeout. Fredagskos vil bli holdt her hver fredag.

ChestShop
    Noen vet kanskje hva ChestShop er, men for de som ikke vet det så er det et system som lar deg selge det du har i en kiste. Dette gjør du med et skilt, se bilder i spoiler.

Hva skjer med gamle Build?
    Gamle Build kommer ikke til å bli fjernet. For å komme til gamle Build må du skrive /server build1. Fredagskos kommer selvsagt til å bli holdt i nye Build. Pyramiden i gamle Build stenges for godt.

Adventskalender
    Det nærmer seg jul, som i fjor vil vi ha en adventskalender hvor vi trekker en vinner hver dag frem til julaften. Bli med på /server advent eller bruk portalen i hub.

Juletema i hub

Som du kommer til å legge merke til, har det blitt lagt til snø og julepynt i hub.

Ranks

Vi har forandret antall ranks fra fem til tre.

På grunn av dette vil de som allerede har kjøpt premium og ultra får tildelt "Viking"-rank in-game. De som har kjøpt Super og Master får tildelt "Titan"-rank in-game og de som har Legend forblir "Legend". Alle som har permanent rank vil få den nye ranken permanent.

Vi har også forandret slik at sponsor-ranks ikke varer evig lenger, du kan nå kjøpe ranks som går ut etter, 1 måned, 3 måneder eller 1 år. Det er helt opp til hver og en hvor lenge du ønsker å ha ranken. Prisen vil så klart variere hvis du ønsker rank over en lengre periode. De nye sponsorrankene er veldig like de gamle, men med noen få justeringer. Oversikt over sponsorfordeler kan dere lese mer om på butikk.spilllere.no.

Hjelper-rank er fjernet - alle godkjente søknader vil nå få Moderator rank.

Flere endringer
    Det har også blitt gjort flere endringer på serveren generelt. For eksempel har vi fått inn en "byttet server" melding istedet for bare "logget ut" meldinger. Vi har også fått /glist for alle, stabhjelp kommandoen /sh sendes nå ut til stab på alle serverne (så du får raskere hjelp).
    Det har også blitt gjort endringer på MOTD i serverlisten og innloggingsmeldingen, flere fargeendringer og diverse annet. :)

#1 Eirik, 26 Nov 2017
    Sist redigert av en moderator: 30 Nov 2017
    Bardiboy, ImStanga, morreh og 3 andre liker dette.

Kommentarer

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av Eirik, 26 Nov 2017.

1. Robin
      Robin
      hei har noen spørsmål ang ny build server håper en av dere kan svare meg :)

* hvilken rank får jeg når den kommer ? og vil min evig vare evig selv om jeg får ny ?
      *mister jeg tingene om jeg blir drept av mobs ( i vanlig verden ) håper ikke det !
      * kan jeg få med gull fra den gamle til den nye ?
    2. Erik
      Erik
      Hei du! Om du har rank fra før av, beholder du den. Premium/Ultra blir Viking, Super/Master blir Titan og Legend forblir Legend.
      Du mister tingene dine hvis du dør, men mobs spawner kun fra spawnere i overworld
      Nei, du får ikke mer gull fra det gamle build.
      Sist redigert av en moderator: 30 Nov 2017
    3. HydroTekZ
      HydroTekZ
      Har oppdatert tråden med litt mer informasjon.
      Tor_Laws, Erik og ImStanga liker dette.
    4. Tor_Laws
      Tor_Laws
      Hvilken tid vil trekningen finne sted? ;)
    5. Erik
      Erik
      Trekningen av julekalender finner sted 18:00, men fredag blir det 19:00 pga ny build. :)
      Sist redigert: 30 Nov 2017
      Tor_Laws og Naturliig liker dette.
    6. mlg93
      mlg93
      Hey jeg er super men jeg har ikke fått opdatert rank...
    7. Eirik
      Eirik
      Ranksa skal bli oppdatert når du logger på i dag.
      mlg93 liker dette.
    8. Tor_Laws
      Tor_Laws
      @Eirik @HydroTekZ
      Lag en egen tråd der det står hvem som vant og hva de fikk? (julekalenderen)