Minecraft oppdateres til 1.7, store endringer i kartene

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av PKdur, 27 Sep 2013.

By PKdur on 27 Sep 2013 kl 19:14
  1. PKdur

    PKdur Awesome

    Ble medlem:
    27 Sep 2013
    Innlegg:
    5
    Likte mottatt:
    21
    Minecraft oppdateres igjen, og nå fokuseres det på å fikse kartet - og hvordan dette genereres. Blant annet har Mojang satt fokus på:
    • At det er for store hav
    • For tilfeldig plassering av såkalte "biomes" (områder med bestemte egenskaper, f.eks snø, skog, jungel)
    • Ikke nok variasjon

    Dette er nå løst ved å gjøre følgende. Det legges til flere øyer, og store hav unngås under generering av kartet. Biomer har blitt plassert i fire kategorier, og blir ikke plassert ved siden av en biome som er svært forskjellig. De la til en hel haug av biomer, innholdet av disse er enda ikke kjent. Det er også lagt til større variasjoner i terrenget, for eksempel nye blomster og trær.

    I tillegg til dette har Mojang fikset på litt småting ingame. Blant annet:
    • Endret på nether-portalen slik at man kan ha design-variasjoner. Alle størrelser fra 4x5 til 23x23 vil fungere
    • Serverlisten kan bli oppdatert ved å trykke F5
    • En ny options-meny som skal være enda mer brukervennlig
    • Du kan nå endre mer på innstillingene når det kommer til video, blant annet ved å bruke sliders for å justere forskjellige ting.
    • Når det kommer til teksturpakker kan du velge flere om gangen, og maksstørrelsen er blitt økt til 50MB - slik at vi kan få hyperHD-pakker, for de maskinene som takler dette.

    Det er alltid gøy å se hva som endres i Minecraft, og 1.7 er ikke noe unntak.
    Hva ser du mest frem til med oppdateringen?
     
    #1 PKdur, 27 Sep 2013
    Sist redigert av en moderator: 27 Sep 2013
    Cheetaah, HYtterli, DramaKongen og 5 andre liker dette.

Kommentarer

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av PKdur, 27 Sep 2013.