Minecraft 1.9: Combat Update

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av Netifo, 29 Apr 2016.

By Netifo on 29 Apr 2016 kl 06:40
  1. Netifo

Netifo Insane

Ble medlem:
    11 Apr 2015
    Likte mottatt:
    185
    Oppdatering 1.9
    Etter mye venting har spillselskapet Mojang, endelig oppdatert det populære spillet Minecraft til 1.9. I denne oppdateringen har Mojang fokusert på å balansere PvP (Player Versus Player) slik at du ikke lenger kan "spam klikke" venstretasten for å drepe fienden. Istedenfor har de introdusert en cooldown når du bruker våpnene dine. Det vil si at du må vente litt før du bruker et våpen får å ta mest mulig skade. De har også justert hvor mye skade det tar når du bruker forskjellige redskaper. Våpen som øks tar mer skade enn sverd, men det tar lengre tid før du kan bruke den på ny. Du kan sjekke hvor mye skade et våpen utgjør og tiden det tar å "lade" det opp igjen ved å holde musetasten over det. Mojang har også lagt til skjold. Skjold gjør at du kan blokkere angrep fra monstre og andre spillere når du har skjoldet i hånden. Du kan kombinere skjoldene med et banner for å få litt dekorasjon. Armour har fått et par justeringer på hvor mye de beskytter deg for å gjøre PvP enda mer balansert.

Du har nå også en venstre hånd som du kan komme til nytte i flere situasjoner. Om du miner kan du ha en hakke i høyrehånden og fakler i venstre, noe som gjør det litt enklere. Du kan også bytte ut faklene med blokker når du bygger, og du slipper å bytte mellom to items. Venstrehånden virker slik:
    Om du har noe i din høyre hånd har den alltid "førsteprioritet". Det vil si at om du har blokker i begge hender vil spillet automatisk først bruke blokkene i den høyre hånda.

The End har fått store endringer: Du kan nå respawne dragen, utforske mer av End og finne byggverk.
    Det har også blitt lagt til et sett med nye blokker som du kan få fra chorus planter som vokser i End. Disse blokkene kan også hentes fra den nye End City som naturlig genereres rundt om kring i End. Som i andre dungoens kan du finne kister som inneholder verdifulle ressurser, fortryllede bøker, rustning og redskaper, men vær på vakt for plassen beskyttes av det nye monsteret Shulker, som får deg til å sveve når de treffer deg. Ved noen av templene kan du finne en flyvende båt som inneholder både en elytra og et dragehode. Elytraen virker som en hangglider og du kan fly fra høye fjell og byggninger. Mojang har også lagt til piler som inneholder potion effekter som du kan bruke for å gi negative effekter til motstanderen når han minst venter det. Pilene kan du lage ved å bruke dragepust som kan samles mens du kjemper mot dragen.

De har også lagt til to nye enchantments: Frost Walker og Mending
    Frost Walker gjør at vannet du går på blir til is. Isen smelter etter kort tid så lenge det er lys i nærheten
    Mending reparer redskap, våpen og rustning når du mottar XP.
    • Lagt til skjold
    • Angrep med våpen har nå en “cool-down” , forsinkelse noe som gjør det viktig å time angrepene dine
    • Du kan holde items i begge hender (standar hurtigtast for å plassere items i venstre hånd er ‘F’)
    • Sverd har et spesielt "feie" angrep som gjør det mulig å angripe flere mål med et slag
    • Økser har et spesielt "knusende slag" angrep som skader fienden ekstra mye
    • Zomebie villagers har fått ny texture
    • Båter har nå plass til to personer
    • Effekter du er påvirket av vises oppe i høyre hjørne av skjermen
    • Du får pinner når du knuser en død busk
    • Du tar mindre falleskade når du lander på en høyball
    • Lagt til to nye kommando blokker
    • Fem nye statestikker
    • Lagt til elytra
    • Nytt monster: Shulker
    • Utvidet The End
    • Lagt til Chorus planter
    • Nye purpur blokker
    • Nye end stav-blokker
    • Lagt til dragehode
    • Ender dragen kan nå bli gjenopplivet
    • Lagt til rødbeter og rødbet suppe
    • Lagt til "sti" blokk
    • Lagt til igloer
    • Rustningens beskyttelses nivå har blitt senket
    • Lagt til "tipped" piler
    • Lagt til "spektrale" piler
    • Lagt til Frost Walker fortryllelse og frosset isblokk
    • Lagt til Mending fortryllelse som reparer dine redskaper når du mottar XP
    • Lagt til mange nye lydeffekter
    • Lagt til teksting av lyder
    • Du trenger blaze pulver for å brygge potions
    • Lagt til skjelett hester
    • Vi tror vi har fikset MC-10 og en hel del andre problemer

Video fra YourMcAdmin

#1 Netifo, 29 Apr 2016
    Sist redigert: 29 Apr 2016

Kommentarer

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av Netifo, 29 Apr 2016.

1. Netifo
      Netifo
      Hvilken nettside da? Bildet som du brukte var det Mojang selv la ut. Ettersom det er et fint bilde synes jeg nesten det er logisk å bruke det.
      Ja, det du kan se under er delvis hentet fra "update logen" som Mojang legger ut til hver oppdatering, men jeg har både lagt til flere ting og oversatt alt til norsk :)
    2. Egersund
      Egersund
      Du trenger ikke klage på Netifo, jeg synes faktisk det var gøy og sitte å lese på dette, men så kom du og var negativ. Prøv og si det på en fin og Positiv måte neste gang.
      KyleTheBuilder, Synne og Netifo liker dette.
    3. HydroTekZ
      HydroTekZ
      Takk for din artikkel, den er herved godkjent. Du kan sende meg e-posten du bruker på PayPal til meg i PM, så sender jeg deg 100 kr der.
    4. Leander___123
      Leander___123
      Kan man vinne

kr ekte
    5. HydroTekZ
      HydroTekZ
      Flexxnes♥ liker dette.
    6. HolyPk
      HolyPk
      Tviler på at han/hun kopierte direkte fra en annen nettside, men har sikkert hentet en del inspirasjon derfra. Og det bildet der er absolutt ikke ditt, det er bildet Mojang..
      KyleTheBuilder liker dette.
    7. xZeniRaX
      xZeniRaX
      Det er ikke hermet i fra din artikkel, det er tatt fra den nye oppdateringen. (Duh)
    8. GunnrGeirr
      GunnrGeirr
      1.9 er kjedelig no. No er 1.10 bedre :) ;)
    9. TorMedHammeren1
      TorMedHammeren1
      What?! Har det kommet?! Du tuller? Jeg kommer til og sjekke det.
      Edit: han tulla IKKE :(
    10. TorMedHammeren1
      TorMedHammeren1
      Det er mest grafikk oppdatering og en ny mob (is bjørn)
      GunnrGeirr liker dette.
    11. Vild_Kule
      Vild_Kule
      Oppdaterer spillere til 1.10?
      GunnrGeirr liker dette.
    12. GunnrGeirr
      GunnrGeirr
      Ikkje mob men dyr, den blir til mob vist du sslår den :) ;) + at dem droper Fisk!!!!
    13. MineBuilderKing
      MineBuilderKing
      Dyr (og andre skapninger) i minecraft blir kalt mobs. Å det står for mobile object ;)
    14. GunnrGeirr
    15. HydroTekZ
      HydroTekZ
      Du kan nå logge på med 1.9 og 1.10.
      MineBuilderKing liker dette.
    16. GunnrGeirr
      GunnrGeirr
      :)
    17. FixerN
      FixerN
      hei jeg her ny her å har nettopp begynnt å spille maincraft å lurer på om noen her kan hjelpe meg med å laste ned den 1.9 versonen?
    18. MineBuilderKing
      MineBuilderKing
      @FixerN du kan ganske enkelt endre minecraft versjon på mc launcheren.
      1.9.png Trykk på bildet for å forstørre det..

Åpne mc launcheren, trykk på edit, deretter på use version, og velg den versjonen du ønsker å bruke, for så å trykke på save profile.
      den blir lastet ned etter at du trykker på play.
      HydroTekZ liker dette.
    19. FixerN
      FixerN
      takk for hjelpen:) også lurer jeg hvordan jeg senker havoverfaten på maincraft?