Minecraft 1.10: Frostburn Update

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av Royalen, 9 Jun 2016.

By Royalen on 9 Jun 2016 kl 17:44
  1. Royalen

    Royalen Insane

    Ble medlem:
    8 Mar 2015
    Innlegg:
    890
    Likte mottatt:
    398
    Minecraft 1.10 Update
    Minecraft 1.10 byr på masse nye mobs, blokker og effekter. Mojang har blant annet lagt til isbjørner(og unger), Husk og et par nye nether-blocks! 1.10 er en liten oppdatering der Mojang har fokuserte på å legge til et par items, blocks og mobs, og i tillegg fjerne bugs. Mojang vil også tilby flere type villages, og du finner nå også mineshafts i MESA-biome.

    Mojang har jobbet mye med Villages, der de blant annet har lagt til Villages i Taiga biome. De har også tilpasset villagene til biomet, så f.eks. i et Taiga biome består villagene av Spruce wood. Grusveiene har blitt byttet ut med grass-paths, men når du kommer til f.eks Sand-biomet så er det fremdeles grus. Villages spawner nå også på vann, og veiene vil da bli en såkalt ''bridge''

    Isbjørnen er fredelige dyr, men når du slår eller dytter dem, vil de slå deg. Det som er spesielt med isbjørnen er at når den slår deg, så hopper den opp(sånn som hester), og slår deg med forlabbene. Når det kommer til isbjørn-mødre, vil de automatisk slå deg(uansett om du har gjort noe mot den eller ikke).
    Stray er et skeleton-lignende mob, som har bue som våpen. 80% av skeletons som spawner under bakken i alle is-biomes er Strays. Den dropper det samme som skeletons, men har 50% sjanse til å droppe 1 tipped arrow of slowness når den blir drept av en spiller. Den skyter tipped arrow of slowness (0:30) på målet.
    Husk er et mob som er basert på en zombie, men er to piksler høyere enn spillere og vanlige zombies. 80% av alle zombiene som spawner i alle Sand-biomes er Husk. Når Husk slår deg vil du få hunger, som varer i alt fra 14 sek til 20 sek. Den er litt uvanlig fra en zombie, for den tåler sollys, men allikevel spawner den kun om natta. Den kan spawnes som vanlig, baby eller chicken jockey.

    Generelt
    Sandblokkene har fått noen nye effekter, for når du går under dem, så drysser det ned litt sand, som gir en følelse av at hulen når som helst skal rase sammen. Mojang har ordnet det slik at sandblokker ikke faller når de spawner i huler, men du burde være forsiktig! For hvis du skumper borti med sverdet, eller hva som helst, vil sandblocken falle.

    Det har også kommet fire nye blocker, nemlig Magma block, Nether wart block, Red nether brick og Bone block. Magma block får du i nether, og den kan craftes ved å plassere fire magma creams i en firkant. Du tar skade av å stå på den, men hvis du croucher, bruker frost walker sko, eller har fire resistance vil du ikke ta skade. Hvis du plasserer vann over blocken, vil vannet fordampe etter litt. Du kan skjule blocken med carpet eller snow, men den vil fortsatt ta skade. Hvis en spiller dør av å stå på den, kommer en ny melding opp i chatten: ''[Player] discovered floor was lava¨.

    Nether wart block er en block du crafter ved å plassere 3x3 nether wart i et crafting-table. Det kan ikke bli craftet tilbake til nether wart, men kan bli brukt til blant annet bygging.
    Red nether brick block er en block som du kan lage ved å plassere en diagonal på to items av nether brick, og en diagonal på to items av nether wart.
    Bone block er en block som du lager ved å plassere 3x3 bonemeal i et crafting-table. Det har kommet såkalte fossiler til minecraft, og de spawner random under bakken i alle sand og i swamp biome. Fossilene finnes i Bone block form, og coal ore block form. Begge har lik form, bare at blockene er annerledes. Du kan blant annet bruke Bone block til å bygge med og oppbevare bone meal.

    • MC-3437 – Flowers/tall grass are placed on top of village paths by the world generator.
    • MC-10046 – Random destination routine has a small statistical tendency to move more north west (fix included)
    • MC-28424 – Untamed wolves and ocelots disappear
    • MC-44579 – Cannot summon green robed villager, even though its Zombie counterpart works
    • MC-69992 – Wrong syntax for /scoreboard players test (max value isn't required)
    • MC-78688 – Invulnerable mobs still act like they are taking damage in fire
    • MC-82425 – Insertion tag (tell raw) won't work on servers
    • MC-84422 – No teleportation from any vehicle
    • MC-86295 – The Ender Crystal beam is going the other way
    • MC-87739 – /setblock with signs missing Text tags kicks all players loading the sign
    • MC-89141 – Shulker spawn instant position is crooked (not aligned to block grid)
    • MC-89848 – playsound/sound engine pitch algorithm isn’t working properly
    • MC-90659 – Mobs that are on fire will not jump into water.
    • MC-93642 – XPOrb texture turns gray right before reaching player
    • MC-93830 – Wolf tail height is not based on ratio of Health to maxHealth
    • MC-94576 – Player head in inventory causes buggy rendering of certain inventory slots, potion effect display and attack cooldown.
    • MC-94896 – Tab completion works incorrectly when text is already selected.
    • MC-95554 – Tab-complete doesn't work correctly for /playsound.
    • MC-95910 – Unable to activate end portal with non-air blocks in the middle.
    • MC-95973 – Adult horse/donkey pathfinding issue: 1 block elevations treated as 'non-traversable' terrain in certain configurations.
    • MC-96131 – /execute detect command causing entities within a chunk to be scoreboard reset.
    • MC-96269 – Skeletons, stray, witches, blazes, guardians and snowman can't shoot while in boats.
    • MC-97201 – Elytra stops working on relog.
    • MC-97526 – Signs, banners, skulls and chests are flashing when item spawner is nearby.
    • MC-97602 – Shift+clicking shield from inventory to shield slot doesn't work.
    • MC-98075 – Note Block sound source is "Blocks" instead of "Jukebox/Noteblocks"
    • MC-98224 – JSON signs with scoreboard objectives erase their block data upon chunk load.
    • MC-98430 – Endermen can drop a cacti that has a missing texture.
    • MC-98654 – Legacy ender dragon not moving.
    • MC-98779 – Skeletons spawned with /summon or natural spawning algorithm are not in the correct height.
    • MC-99945 – Cooked fish with numeric IDs not imported properly.
    • MC-101001 – Fishing rod cannot pull items.
    • MC-101118 – Mobs' pathfinding is confused by grass paths.
    • MC-101325 – Loading Village.dat containing player reputation causesNullPointerException.
    From the 1.10 development versions
    • MC-103011 – Horses Still Use Their Entity Code Name
    • MC-103176 – End Stone Brick Recipe only produces 1 instead of 4
    • MC-103228 – Polar bears can't jump up a block with a snow layer on it
    More fixes
    • Fixed some broken uses of relative coordinates[2]






    Video av SwimmingBird941

    Hvis den videoen ble litt for lang, kan du se denne!

    Video av xisumavoid
     
    #1 Royalen, 9 Jun 2016
    Sist redigert av en moderator: 12 Jun 2016

Kommentarer

En tråd i 'Nyheter og kunngjøringer' startet av Royalen, 9 Jun 2016.