Under vurdering Bystatus til PontyPandy

En tråd i 'Bystatus søknader' startet av DrKolore, 18 Mai 2020.

1. DrKolore

Ble medlem:
    15 Mai 2020
    Likte mottatt:
    0
    Warp Punkt: X:795,616 Y:77 Z:3459,560[​IMG]

Innbyggere:ca-30

Hus=29

By Ledere=DrKolore og Knusekongen

Hei

lurte på om vi kunne få bysøknad. Vi har 29 hus, og er ca 30 innbyggere. Tettstedet har et passe stort rådhus, og mange andre ting. Tettstedet er satt opp med tomter, og ikke ferdige hus. Tettstedet har tre forskjellige gater. Hovedgaten er rådhusgaten og gaten med flest hus heter bakgata. Vi har to gater til. Den ene er bankgata, fordi banken er der og det er et industriområde. Den siste gaten er bakgata. I bakgata er der det er flest ledige tomter.

Rådhuset. I rådhuset er det en felles nether portal, og felles enchantment table. Alle i byen kan bruke det som er i rådhuset, men ikke der det er en dør, som det står staff only på. Når man kommer inn i rådhuset er det første man ser en vegg med regler for byen. Byen liker ikke å være strenge, så derfor er det ikke så mange regler. Byen kan gjøre unntak, men ikke store.[​IMG]

I tettstedet har vi en regel om at det er maks 3 uker på å bli ferdig med et hus, men det er lov til å gjøre endringer. Hvis man ikke er på 2 uker (kan lages unntak ved snakk med By ledere)

Vi har masse fine og kule attraksjoner. Vi har en nydelig park, En Mega kul parkour, vi bygger escape room, Egen mine og x-p farm, brannstasjon, Kjøpesenter, Egon restaurant, og vi bygger nye attraksjoner så ofte vi kan. Vi er nesten ferdig med tog-stasjon og byen utvikler seg mer og mer for hver dag.[​IMG]

2. Erik_C

Erik_C Insane

Ble medlem:
    11 Mai 2015
    Likte mottatt:
    367
    Var og tok en titt.. Og mener selv det ikke er klart for bystatus; et bygg eid av en av eierene er bare en stor kloss av cobblestone, samt at det er et 'moderne' kjøpesenter bygget av concrete rett utenfor rådhuset - som ikke gjenspeiler stilen i resten av tettstedet, slik det står i rådhuset at det skal gjøre.

Cdspiller liker dette.
  3. TheDudeAdrian

Ble medlem:
    17 Nov 2013
    Likte mottatt:
    5
    Spørs om concrete bygget er ment som egen bydel, men er glad dette er et tettsted som deler ut tomter og får folk til å bygge husene selv. Sier seg selv at det blir litt varierende resultat på det som blir bygget da, men om det skal stoppe en fra å få bystatus synes jeg det er litt dumt. Synes de burde få bystatus siden de oppfyller kravene.

Royalen liker dette.
  4. MiniGutt

MiniGutt Symmetri-ekspert og leder av FN's OCD kommisjon.
    Administrator

Ble medlem:
    26 Jun 2014
    Likte mottatt:
    198
    Det å følge kravene i seg selv er ikke godt nok for bystatus, de er ikke vanskelige å oppfylle.

Av det jeg har sett følger ikke innbyggerne i tettstedet en fast byggestil og om man skulle tatt vekk helt uferdige og tomme tomter, ville dere ikke oppfylt kravene om 20 innbyggere. Tettstedet ser generelt uferdig ut og er veldig rotete. Ting står plassert helt tilfeldig, trær overalt (til og med på tomter) og terrenger rundt er uryddig.

5. BlueMan1000

BlueMan1000 Insane
    Moderator

Ble medlem:
    7 Okt 2014
    Likte mottatt:
    186
    Stedet ser uferdig ut. Det er flyvende trær rundt om kring, veien opp til banken flyr, det er ikke noen fast byggestil. Det er rotete. Det kan nesten se ut som at det er blitt griefet rundt på området.

Ellenberg liker dette.
  6. WhatDaPlays

Ble medlem:
    18 Apr 2020
    Likte mottatt:
    0
    Fjerner vi de med uferdige hus og tomme tomter er vi fortsatt over 20, trærne er nå fjernet. Forventer ikke bystatus men vil komme med noen argumenter for. Cobblestoneblocken og bygg av concrete kan fjernes.

7. buskmann

buskmann Gammel ørn

Ble medlem:
    12 Jul 2013
    Likte mottatt:
    159
    Ser ut som et *Språk* høl.

Cdspiller, j1nka og Flexxnes♥ liker dette.
  8. WhatDaPlays

Ble medlem:
    18 Apr 2020
    Likte mottatt:
    0
    Er det mulig å få et konkret svar hva vi kan gjøre for å øke sjansen for bystatus?

9. JRugsveen

Ble medlem:
    6 Mar 2016
    Likte mottatt:
    16
    Tettstedet i seg selv er veldig rotete. Som nevnt av andre så ser det ikke ut som at det er en fast byggestil i tettstedet. Blueman nevnte at det så griefet ut og jeg må nesten si meg enig i det.
    Dere har rett i at dere vokser mye og er veldig produktive, der tenker jeg problemet ligger. Dere har bare hatt et stort hastverk med å få by-status, noe som viser igjen når man ser på tettstedet.
    Vil foreslå å rydde litt opp og flytte litt rundt på ting. Sist jeg var innom mener jeg byggestilen var gammeldags. Ta en runde rundt i tettstedet og se etter byggverk som ikke passer inn/ ikke følger byggestilen og snakk med innbyggeren om det er mulig å endre litt på byggverket.
    Med litt arbeid og opprydding så er det fint mulig at Pontypandy blir klar for en by-status men synes dere skal ta dere god tid.

[ps] Dette er selvsagt staben sin avgjørelse og jeg kommer bare med mine personlige meninger.