Bring tilbake auksjon

En tråd i 'Generelt' startet av DeFuZeX, 9 Jan 2021.

?

Er du enig med og få tilbake /auksjon?

1. Ja.

2. Nei.

Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
  1. DeFuZeX

DeFuZeX Awesome

Ble medlem:
    21 Mar 2020
    Likte mottatt:
    24
    Hei, Defu her.

Er vell kanskje de fleste her på spillere.no som kjenner til gamle auksjon systemet, men uansett så gir jeg en liten introduksjon.
    På forrige servern var det noe som het auksjon. Auksjon gikk ut på at du kunne holde i et item du vil selge og skrive /auksjon start <minste pris> <Minimum økning>. Slik så det ut når du låg ut en auksjon:
    upload_2021-1-9_2-17-23.png
    Når denne auksjonen var lagt ut kunne man gjøre /auksjon by <sum>. Ved og gjøre dette bydde du da altså på dette produktet som blir solgt. Etter at tiden har gått ut så vant den som sist bydde på produktet. Om den som bydde sist, bydde innen de 10 siste sekundene så ble det automatisk satt tilbake til 10 sekund. For og unngå sniping.
    upload_2021-1-9_1-17-20.png
    Dette kommer da opp om en person vinner auksjonen.
    upload_2021-1-9_1-18-56.png

Så la oss da komme fram til poenget i denne tåden. Jeg og flere andre som jeg har hørt med ønsker dette tilbake. Derfor tenkte jeg og lage denne tråden med tanke på meg og andre på serveren.
    Jeg mener at det Administasjonen kaller /ah på serveren akkurat nå er mere som /marked. Det er kjøp/salg men ikke noe auksjon.
    Grunnen til at JEG ønsker dette er fordi det var en fin mulighet og ha om du ikke visste hva produktet var verdt, eller det produktet var skjelden. Om flere var interessert kunne de ha muligheten til og få tak i dette produktet.
    Andre kan godt svare på tråden med grunner til og ha dette, men jeg har sagt mitt for nå.

Takk for oppmerksomheten.
    -DeFuZeX

2. Llag

Llag Insane

Ble medlem:
    15 Mar 2015
    Likte mottatt:
    38
    Dette er faktisk noe vi trenger

DeFuZeX liker dette.
  3. DeFuZeX

DeFuZeX Awesome

Ble medlem:
    21 Mar 2020
    Likte mottatt:
    24
    Hei igjen! :)

Hørt noen er bekymret for at kan bli mye spam ved og legge til denne.
    Eksempel om noen selger et produkt som er ekstremt verdiløst til en skam-pris.
    Dette kan da hindres ved og ha en kommando som /auksjon stop, som da stopper auksjonen tvert og gir produktet tilbake til den som lå det ut. Om det er mulig kan det jo være en mulighet og legge til en type /auksjon ban <navn> <tid> og /auksjon unban <navn>, som da fjerner rettighetene til disse personene som misbruker /auksjon.
    Dette vil da være kommandoer som er kun tilgjengelig for [Mod] og høyere.

Llag liker dette.
  4. Erik_C

Erik_C Insane

Ble medlem:
    11 Mai 2015
    Likte mottatt:
    375
    eller som det var på gamle serveren; en kommando som gjør at man ikke får varsler fra auksjonene

DeFuZeX liker dette.
  5. Llag

Llag Insane

Ble medlem:
    15 Mar 2015
    Likte mottatt:
    38
    Kanskje også legge inn noe mute system sånn at man om man ikke vil se auksjonene kan man bruke /auksjon mute og /auksjon vis eller noe sånt

DeFuZeX liker dette.